WELCOME

sisihkan keresahan carilah kedamaian

Sunday 1 August 2010

Pertama kali aku takot untuk mengenali....

kali petama aku mengenalinya...
aku sendiri takot untuk terus mengenalinya...
aku juga takut untuk seperti orang laen yg pernah gagal dalam bercinta..
aku cube untuk kenal akan dia...
hari demi hariku adelah ruang yg aku buka kan untuk kenal akan dia..
betul!
kali petama aku kenal dia aku x pernah jatuh hati padanya seperti aku jatuh hati pada org yg pernah aku sayangi..
aku sendiri x tahu mengapa...
hari2 berlalu dengan pantas...
ade kasih yg aku nampak darinya...
dia menyayangi aku seadanya aku ini..
aku tahu..
aku bukan lelaki yg cukup baek..
ade yg lebih baek dari aku..
tapi tidak sedikit pon aku nampak dia kesahkan akan itu...
dan aku juga mula berfikir sesuatu...
aku mengambil masa untuk melafazkan satu perkataan...
kerna aku takut juga terkecewa....
bila aku da ade sedikit keyakinan...
aku jalinkan sebuah ikatan...
aku ikat sebuah ikatan dengan sebuah ikatan lebih mesra...
aku bukan mengharapkan dia mencintai aku dengan ikatan yg aku simpulkan itu..
ikatan yg ku simpulkan itu adelah tanda untuk aku sendiri tidak mencintai orang laen..
seperti mana sebuah ikatan suami isteri, tiada erti cinta laen selain isteri...
kerna aku tahu saket sebuah pepisahan...
sehingga sekarang aku terus dan terus untuk mengenalinya...
hari demi hari adelah sebuah perjalan untuk terus kenal dan mempelajari..
kerna aku manusia...
andai aku gagal..
tiada ape yg lebih bermakna dari merasai erti sebuah kegagalan...
belaja dari kegagalan dan suatu hari aku pecaya aku akan lebih menghargai sebuah cinta...

No comments:

Post a Comment