WELCOME

sisihkan keresahan carilah kedamaian

Tuesday 20 April 2010

ujian untuk ummat...

Nabi s.a.w bersabda: "Tidak ada seseorang Islam yang ditimpakan sesuatu yang menyakiti, iaitu penyakit atau lainnya, melainkan Allah gugurkan dengan sebab itu dosa-dosanya, sebagaimana pokok menggugurkan daunnya (pada musimnya yang tertentu)."
apa yg aku lalui ku harapkan pengampunan dari mu Ya ALLAH...
aku lemah...
aku jahil dengan amalan ku...
aku bukan hambamu yg taat...
aku gagal melaksanakan segala arahan mu...
kerna aku manusia aku mohon pengampunan mu Ya ALLAH...
Dikau maha mengatahui...
atas ape yg ada dibumi dan seluruh alam...
apa yg terjadi atas kekuasaan mu Ya ALLAH...
dan diri ku yg kerdil ini hanya bisa meminta...
doaku disusuli setelah ku usaha segalanya....
dan aku tawakal dengan segala ujian mu...
aku x layak memohon syurga mu...
tapi aku juga takut untuk memasuki neraka mu...
jangan hendaknya diriku dibiarkan lalai dari mengingatimu Ya ALLAH..
akhirkan la hidup ku dengan agama mu....
andainya ajalku tiba...
luaskan kuburku...
terangkan ia seluas alam mu...
bentangkan keindahan untuk ku...
tidokan diriku dengan kebahagian mu hingga dibangkitkan kelak...
andai segala ujian yg dikau turunkan demi menghapuskan dosa2 ku...
dikau berikan diriku kekuatan demi menempuh segala ujian...
biapon aku jatuh berkali kali...
biarpon aku tersadai di penjuru dunia..
demi taubat padamu...
ia hanya penghalang sementara...
hidup dan mati ku hanya milik mu Ya ALLAH...

No comments:

Post a Comment