WELCOME

sisihkan keresahan carilah kedamaian

Tuesday 15 June 2010

Cinta...

minggu ni aku balik kampung...
ade majlis perkahwinan kawan sekolah menengah dahulu..
tapi aku x pergi pon...
tujuan aku pulang hanya satu ingin menenangkan diri...
wlwpon sebenarnya sedikit pon ia x membantu..
andai perasaan hiba itu reda seketika ia pasti kembali juga tanpa diduga...
dalam aku kesedihan pepisahan ini, muncul kenangan lama tentang sidia..(kekasih cinta petama ku)..
aku x tahu mengapa...
mgkin kerana dia menerima ku dengan baek dan org petama yg mencintai dan mgkin yg terakhir buat masa ini...
banyak yg aku lalui bersama dia selama 2 tahun lebih...
mgkin yg terlalu amat menyedihkan ku cinta ku kecundang ketika arwah bapa saudara ku baru meninggalkan dunia ini sehari sebelum pepisahan kami...
ditambah semnggu kemudian adelah hari jadiku..
itu lah kenangan terpahit dlm hidup ku...
sampai sekarang aku masih ade rasa cinta padanya walawpon dia bukan untuk aku miliki..
aku hanya mampu melihat dari jauh dan mendoakan kebahagian untuknya..

aku pernah jatuh cinta untuk kali kedua tapi bukan semua yg kita impikan akan tertunai..
cinta bukan paksaan..
aku rela melepaskan andai itu yg dia mahu...
aku tidak banyak kenangan bersama dia tapi bukan itu petunjuk bagi cinta ku..
aku amat kasih dan sayang padanya walawpon hakikatnya kami x pernah bersama..

kedua dua insan ini aku masih ade rasa cinta..
tapi aku x pernah memaksa mereka untuk cinta pada ku..
kan ku biarkan hati ku cinta pada mereka...
walawpon realiti mereka bukan untuk ku...
cukup sukar saat2 ini bagi ku...

ALLAH yg ESA mengatur segala perjalanan hidup ku...
biarpon ku telah kecundang tapi ku tahu ia adelah ujian untuk ku..
semakin kuat ujian itu untuk ku semakin ALLAH menyayangngi ku, Insyaallah..




No comments:

Post a Comment