WELCOME

sisihkan keresahan carilah kedamaian

Thursday 17 June 2010

CiTe yg X bape NK jaaDI...

ermm...hehe tgh2 malam ni x taw nk wat pe da huhu...
ni cite skit arrr tentang malam2 aku dok balek key ell dari melaka ..

sabtu tgh ari aku da siap2 basuh moto sume periksa skit2 mane2 bahagian perlu diperbetulkan kat moto tu hehe..
ok la aku tgok sume ok cume rantai dia dah patut ditukaqkan :P..
tapi malas nk tukaq kat key ell..
jadi aku cume tegangkan la semula rantai yg dah amat kendur tu kan..
nk citenye sabtu tu kat key ell nikan ujan waktu tgh hari tu...
jadi aku lengahkan la skit waktu perjalanan aku tu...
kira2 kul 4 baru aku gerak dari key ell ke melaka..
sepanjang perjalan ke melaka alhamdulillah xde masalah..
kira2 3 kilo la lebih kurang nk sampai umah aku hahaha moto tibe2 mati..
nk taw pasai pe???
hahaha ape lagi minyak kering arrr hahahaha...
ikotkan da x sedap ati da sebenarnye mase lalu kat alor gajah tu tapi maleh nk benti pump minyak nye pasal dan dengan kepala otak yg serabut nk sampai cepat aku terus je menonon balek tanpa mengisi minyak huhu...
ape lagi da dekat 3 kilometer moto lak x leh jalan sbb minyak da x de hahaha...
aduh tepuk pale la kan hahaha...
dengan segera aku mencari helah mcm mane nk kasi tangki terisi dengan minyak..
ermmm...
aku amek air isi arrr tgok leh x jalan hahaha..
dah2 jgn wt kerja gile mane ade air leh isi moto tu kan hahaha...
aku cari no kawan kat hp arrrr huhu..
ape lagi time ni la nk guna kawan kan :P...
dengan muke yg mmg x pernah nk tahu malu aku sruh dia gi cari minyak hahaha...
sib baek dia x bz kan time tu huhu...
law x berjanggut la aku dok menunggu dia datang..
ok la di pendikkan cite minyak da ade aku teruskan perjalanan yg sememangnya amat jauh untuk dirempuhi :P hahaha....
da sampai umah...
uishhh tgok dalam periuk arrrr ade ape...
hahaha makan arrrr perut x berkerut lapa pon hati je yg gatai nk makan hahaha...
di pendikkan cite yg panjang berjela jela ni tup2 sampai arrr ari senin..
senin tu aku amek cuti huhu...
cuti tahunan amat banyak ade 17 ari tapi baru guna 2 ari termasuk senin tu la kan..
senin tu pagi2 lagi pas solat subuh aku mmg x biasa da nk tido lagi pon x bape baek dalam agama kan tido pas subuh sbb pintu rezeki dibuka waktu2 cmtu ti tertutup lak untuk aku hihi...
biasa la kedai cina manenye nk bukak awal...
kne arrr tunggu dari subuh sampai kul 10 pagi ...
tu pon time kul 10 aku sampai dia baru nk susun2 barang kat lua..
aku sruh dia tukaqkan rantai moto aku tu la one set..
ikotkan aku leh je buwat sendiri tapi diakibatkan maleh punya pasal la hahaha...
perabis la jugak duit aku 60 hinggit termasuk bearing pada hub tire tu dia tukaq..tapi tu la nk cite bearing pada belah spoket tu lak yg wat hal hahaha...
aku pon x pasan situ ade bearing law x lame da sruh tukaqkan sekali jalan...
kiranya da siap aku gi la beli skit barang untuk rumah..ayam 3 eko and buah apple ijau satu bungkus..my mom nk makan apple tu..
di pendikkan cite lagi sekali da malam...pas solat mgrib aku pon ape lagi kemas2 la....
balek da la sorang2 pakai hentam jela x bawak pape pon barang spanar ke hahaha...
aku da cm pasan cm ade xkene je kat moto tu kan sejak dari umah melaka..
tapi maleh nk amek taw aku teruskan jela memasuki highway...
vroommmm dengan laju aku memecutkan moto tu mcm org nk gi race moto la hahaha..
biasanye mmg x penah nk bawak pelahan la bedesit je poi hehe..
biasanya sejam amek mase nk sampai seremban ni, ni da aku pelesit 30 minit je da sampai aku pon cm x caye je oik rse bwak x de la laju mane pon...
benti kat pump seremban isi minyak kang x pasai2 nolak lak sbb minyak xde ha xmo arr aku hahha...
pastu aku teruskan perjalanan ke key ell..
kira2 dah nk masuk laluan moto kat tol sungai besi tu...
time betul2 aku slowkan moto sbb nk masuk laluan moto ni pushhhh tibe2 bunyi benda berseret..da tu aku pulas minyak x mo lak moto aku gerak...
sah rantai tercabut la ni...
aku pon benti arrr tepi jalan moto tu..
aduh da la spanar satu pon aku x bawak..
dengan muka x taw malunya aku pon mintak abg aku datang tolak moto hahahaa...
jenuh aku menunggu dia datang haha..
aku la yg jadi tukang tunda...
nk patah je kaki ni dok tolak sebiji moto dengan org yg dok tunggang atasnye sorang hehe...
aku tolak sampai Au3 ulu klang (tempat keje aku la)...
dah tu aku campak je moto tu marahnye pasal....
hahaha xde la xde maknenye aku nk campak aku kasi parking elok2 la...
esok kerja baru arrr aku repair...

tu je la cite aku maleh nk tuleh panjang2 jenuh nk membaca nye pon kan :P...
tapi tula syukurkan ALLAH nk pelihara sbb betul2 benda tu leh wat aku accident teruk law tercabut time aku laju kat highway tu..
silap2 leh wat meninggal cm arwah sepupu aku terlelap atas moto pastu jatuh meninggal...
kiranya betul2 time aku pelahankan moto dia terus tercabut...
law x, xtaw arrr dok icu ke kubur ke...
ish3 mintak2 dijauhkan...

ALHAMDULILLAH ALLAH masih memberi diriku kehidupan lagi :)

No comments:

Post a Comment