WELCOME

sisihkan keresahan carilah kedamaian

Thursday 3 June 2010

LuMraH seOranG MaNuSIa...

aku adelah manusia...
insan yg dicipta semulia mulia makhluk oleh ALLAH..
bezanya antara kita hanya pada amalan yg kita lakukan..
aku juga same seperti kamu...
aku juga diuji dengan apa yg ada didunia ini..
adekala aku juga lalai dari mengingatinya..
dan aku masih bersyukur dibukakan pintu olehnya melihat sinar2 cahaya islam walawpon secebis cahaya...
sungguh!
aku mengenal erti hidup apabila aku diuji sekuat itu...
aku pernah gagal dan kecewa...
tapi aku juga pernah bangkit dari mimpi yg panjang...
aku pernah jadi lemah tapi aku juga jadi gagah akhirnya..
pemulaannya aku nampak gelap, hujungnya tersingkap sinar cahaya...
kesedihan, kekecewaan mengajar aku berfikir segalanya...
apekah ujian yg aku alami adelah pengajaran untuk ku..
sejauh manekah aku hampir dengannya dan sejauh manekah aku lalai darinya..
baru aku tahu semua itu...
aku tahu tangisan ku bukan tiada makna, sdey ku bukan tiada yg tahu, sepi ku bukan tiada penemannya kerna aku pasti Tuhan ku masih menyayangiku...
dibukakan padaku segala ingatan dengan pelbagai cara untuk aku tahu dan berfikir tentang dia...
disekelilingku aku melihat insan2 yg lebih tidak bernasib baek berbandingku...
daku bersyukur terhadap mu Ya ALLAH yg sentiasa memberikan daku peluang dan petunjuk...
setiap doaku kupanjatkan keampunan terhadapmu, ku pohon jalan2 kebenaran darimu kerna daku tahu daku amat lemah...
lemah tanpa petolongan mu..
setiap saat detik jantung ku x mempu berdenyut sedikit pon tanpa izinmu...
berikan diriku keampunan segalanya...

4 comments:

  1. feewitttt....steng berpusitis beb...! thumbs up!
    tapi..berdengut tu ape ek..hhuh

    ReplyDelete
  2. tgk aku pon da typo..hahha berpuitis....

    ReplyDelete
  3. silap hehe sebenarnya bedenyut :P

    ReplyDelete