WELCOME

sisihkan keresahan carilah kedamaian

Sunday 21 March 2010

Kenangan dirumah arwah puan aku.... :(


ni gambar sepupu aku..
gambar ni mase kita orang kat umah arwah puan aku...
time tu dia masih hidup lagi..
rindu sgt waktu2 ni coz la sbb arwah puan aku masih hidup...
kat umah ni la aku duduk seketika menunggu rumah ayah aku yg sekarang siap..
paham2 jela time kecik dah tentu la rumah tu dah aku anggap mcm istana...mcm2 la yg aku buat...
siap panjat dinding umah haha...
rumah ni adelah peninggalan arwah datukku...
aku x pernah pon menatap wajah datukku pon coz time tu aku baru lahir...
aku hanye merasa kasih syg seorang datuk disebelah pihak ayah aku je...tu pon seketika
dia pon dah pergi meninggalkan aku ketika aku belum sekolah lagi...
aku masih ingat aku cukup manje dengan dia...
setiap kali aku balek kampung ayah ku diperak (batu kurau) mmg aku la yg didakapnya...
coz aku jarang balik sane..
maklum la ayah aku merupakan seorang tentera...
mmg mase dia dengan kerja jela..
mgkin sbb itu la datuk aku syg sgt2 kat aku...x pernah aku merasa kasih seorang datuk kepada aku...
time dia meninggal aku sempat menatap jenazah dia diusung masuk keliang lahat...
aku bertanye pada mak aku..
"mak nape dorang tanam datok mak?"
mak aku mendiamkan diri....
aku tibe2 sebak dan menangis...
time tu aku x tahu pon erti kematian...
ape yg aku tahu aku merasakan sebuah perasaan kehilangan kasih syg, itu lah yg menyebabkan aku hiba ...
sampai sekarang aku masih merasa kasih syg datokku dan aku rindukannya..
wajah senyumanya kepada aku masih aku tebayang hingga skrang...
aku amat kasih padanya...
moga roh arwah puan dan datok2 ku bersemadi dengan aman...
YaALLAH yg maha Esa lindungi la mereka yg kusayangi dari azab seksamu..
tempatkan mereka dikalangan hambamu yg soleh...
aminnn.....


No comments:

Post a Comment