WELCOME

sisihkan keresahan carilah kedamaian

Sunday 21 March 2010

Meh tgok skit umah mak ayah korang!!! ....


ni umah mak ayah aku...
mane dia gambar umah mak ayah korang???
meh skit aku mau tgok hehe...
x payah la mmg xkan la dapatnye kan hehe...
ni aku tunjuk skit la ruang tamu umah kampung aku kat melaka...
umah ni ayah aku bina dengan titik peluh sendiri..
sume ayah aku yg buat..
cume skit2 je yg upah orang...
aku? jgan tanye la wat ape k hehe...
dah tentu la aku ade tolong skit2 hehe
time rumah ni dibuat aku,adik aku,kakak dan ayah aku tumpang rumah arwah puan aku yg x jauh dari rumah ni..
2 tahun nk bina rumah ni
sbb ayah aku buat sorang2 dibantu oleh aku...
time tu akau darjah5 dan 6...
apela yg aku boleh tolong sangat sbb aku masih kecil..
tolong angkat susun batu bata bleh la..
petang2 balek sekolah agama aku terus ke tapak rumah ni sbb nk tolong ayah aku la
kesian jgak aku tgok ayah aku buat sorang2..
sib baek rumah sebelah tu adelah rumah makngah aku
dia la tiap2 hari tolong buatkan air tok ayah aku...Tq makngah jase mu insyaallah akan ku kenang..
dah name pon budak kecik time tu aku mane kira dok berjemur tgh panas pakai suar pendek ngan baju lengan pendek je...
hehe tu yg sekarang dah itam skit dah kulit tu..
tapi aku puas bukan senang kita nk berbakti pada orang tua..
tambah2 bile kita dah hidup sendiri ermm xdelah dah tentu kita ni dok jauhkan...
tu la berbaktilah sementara kamu masih lapang x kira la time kamu kecil atau dewasa selagi kamu mampu :)

No comments:

Post a Comment