WELCOME

sisihkan keresahan carilah kedamaian

Tuesday 23 March 2010

Rumah tua persingahan kanak2ku...


rumah nikan....
adelah rumah arwah datok ku disebelah ayahku....
jarang la balek sini, coz jauhkan n nenek aku pon jrang dok sini...
sini jauh dari orang, jadi x sesuai nenek aku dok sorang2 kat sini...
nenek aku masih hidup dan alhamdulillah masih sihat...
dia duduk x kira tempat...kdg2 duduk umah paklang aku, kadang2 dok umah makcik aku...
dulu time kecik2 aku mmg terlalu suke untuk balek sini...
nak tau sbb ape?
sebelum ni aku dah cite kan hehe...
ni la tempat dimana aku merasai sebuah kasih syg dari seorang datok...
tapi time aku kecik2 mmg ngeri lau nk turun dari kete bile sampai sini..
npe ye?
ape lagi pacat la...
fuhhh..
dah la aku geli pacat hehe :P
kalau aku turun je dari kete, terus aku lari masuk umah.... konon2 aku pikir kalau aku lari xde la pacat tu boleh kejar aku, nk gigit kaki aku..
padahal lari cmne pon...
ade je yg dok menjalar kat kaki aku...
eeeee....
aku terus menjerit la ape lagi, sruh orang buangkan haha....
pastu bab darah jgn cite la, dah tentu2 kaki aku meleleh leleh dengan darah plus gatal2...
yg pling aku x tahan time aku nk tido la...
sempat lagi tangan tu mengaru kaki yg gatal2 tu...
tau2 esok bgun dah melecet la kulit tu, hasilan tangan ku yg dok mengaru2 hehe...
tapi yg paling beshnye aku amat2 rse dimanjekan oleh datokku..
layannannya seolah2 dia juga teman sebayaku...
aku dilayan dengan saba...
didukungnya...
diusung keman mana...
yang paling aku x boleh lupe adelah mase2 dia menunggu aku dipintu depan rumah tua itu...
wajahnya dengan penuh senyuman dan seolah olah merindui aku dan menanti nanti kehadiran ku...
bile sampai masenya, aku pulang ke kuala lumpur..
wajah tua itu la tetap tersenyum melambai2 tangannya tanda mengucap sebuah pepisahan....
aku merindui saat2 itu...





No comments:

Post a Comment